SEO – sijoitus
Miksi sijoitus on tärkeää?

Hakukoneystävällinen optimointi
Hakukoneystävällinen optimointi (SEO) on tärkeä osa yrityksen online-markkinointistrategiaa, jos halutaan parantaa sivuston näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa. Se on prosessi, jonka avulla yrityksen sivusto sijoittuu mahdollisimman korkealle hakutuloksissa kun ihmiset etsivät tarjolla olevia tuotteita tai palveluja.
SEO:n avulla yritys voi lisätä sivustonsa näkyvyyttä ja saada enemmän liikennettä, mikä voi johtaa lisääntyneeseen myyntiin ja yrityksen maineen parantumiseen.
Yksi tärkeimmistä tekijöistä SEO:ssa on sisällön laatu. Sivuston sisältö täytyy olla relevanttia ja hyödyllistä käyttäjille, ja se täytyy olla optimoitu hakukoneille. Tämä tarkoittaa, että sivuston sisältö täytyy sisältää avainsanoja, joilla käyttäjät etsivät tarjolla olevia tuotteita tai palveluja, ja että sivuston tekninen toteutus täytyy olla kunnossa.
Sijoitus hakutuloksessa
Yli 90 % hakutuloksista Googlessa klikataan ensimmäisellä sivulla.
1. sija saa n. 30% klikkauksista
2. sija saa n. 24% klikkauksista
3. sija saa n. 18% klikkauksista
10. sija eli sivun viimeinen hakutulos saa n. 3% klikkauksista
Matemaattisesti kun ajatellaan että hakutermia haetaan esim. 1200 kertaa kuukaudessa, ensimmäinen sijoitus saisi näin n. 360 klikkausta ja sivuston viimeinen eli kymmenes sijoitus saisi 36 klikkausta.
Ja tämä olisi vain yhdellä hakutermillä, entä jos termejä on kymmeniä tai satoja ensimmäisillä sivuilla?
Tästä toimivassa hakukoneoptimoinnissa on kyse!