Sisältöoptimointi
Laadukas sisältö ratkaisee

Sisältöoptimoinnin vaikutus
Se mitä sivuston sisältö on ja miten se on tehty, on suuri vaikutus hakukonelöydettävyyteen. Monipuolinen ja laadukas sisältö vaikuttaa todella paljon siihen miten Google arvostaa sivustoasi. Kaikki lähtee yrityksen liiketoiminnan jälkeen avainsanoista. Tähän kannattaa käyttää aikaa ja ottaa selville, millä sanoilla asiakkaasi hakevat tarjoamiasi tuotteita tai palveluja.
Asianmukaista sisältöä arvostavat käyttäjät ja hakukoneet. Hyvin tehty sisältö on parhaillaan käyttäjälle hyödyllistä ja monipuolista pitäen sisällään mm. hyvin kirjoitetun tekstin, sekä aihetta tukevan visuaalisuuden, kuten kuvat ja videot.
Sisältö ratkaisee
Sivustosi sisällöllä on myös oleellinen merkitys kävijöiden käyttäytymiseen. Pidempään viihtyvät käyttäjät ovat yleensä niitä kiinnostuneimpia käyttäjiä, jotka todennäköisesti myös ostavat tai käyttävät palveluitasi.
Mitä sisältöä sivulle?
Paras ratkaisu on kohdistaa yksi verkkosivuston sivu yhdelle hakusanalle. Pyritään käyttämään hakusanaa rikkaasti ja monipuolisesti, mutta pyri pitämään sisältö luonnollisena ja helppolukuisena.
Tee heti alkuun selväksi, että kävijä on tullut oikeaan paikkaan, sisällön pitää vastata sitä, mitä ihminen on tullut etsimään. Jos otsikko ja kuvaus (metat) kertovat toista ja sisältö toista, kokee ihminen tulleensa pahimmassa tapauksessa huijatuksi ja poistuu sivulta. Tarkoitus on pitää sisällön avulla hakutermin tekijä sivustolla ja antaa vastaus siihen mitä ihminen on tullut hakemaan.
Uniikki teksti, ei kopioitu
Tee tekstistä uniikkia, älä kopioi tekstejä muualta. Teksin sävy kannattaa ottaa huomioon, onko teksti kevyesti kirjoitettua kansankieltä vai virallista alan termistöä sisältävää. Pidä teksti kuitenkin brändisi näköisenä ja tee se kuitenkin niin, että se puhuttelee asiakastasi. Sisällön määrällä on myös väliä, ei pätkä mutta ei liian pitkäkään. Kirjoitusvirheitä tulee myös välttää.